فروشگاه فایل

فروش فایل کارورزی،جزوه آموزشی،نمونه سوال،گزارش کارآموزی،

فروشگاه فایل

فروش فایل کارورزی،جزوه آموزشی،نمونه سوال،گزارش کارآموزی،

فروش فایل کارورزی،جزوه آموزشی،نمونه سوال،گزارش کارآموزی،

  • ۰
  • ۰


پاورپوینت-بررسی-تاثیر-عوامل-جوی-یخبندان-و-رطوبت-بر-طرح-روسازی-و-علل-و-روشهای-جلوگیری-از-آن
پاورپوینت بررسی تاثیر عوامل جوی یخبندان و رطوبت بر طرح روسازی و علل و روشهای جلوگیری از آن
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
AFFPAGECNTحجم فایل: 1067AFFPRODUCTPRICE

بخشی از متن:
به بالا آمدن سطح روسازی در اثر یخ زدن ذرات آب و تشکیل عدسی های یخ در خاک بستر و یا در لایه های اساس و زیر اساس اطلاق می شود.
برای متورم شدن روسازی در اثر یخبندان باید سه عامل زیر حتما موجود باشند . در غیر این صورت تورم واقعی بوقوع نخواهد پیوست
بمنظور حذف اثر برودت هوا ، باید ضخامت کل روسازی ا زعمق یخبندان منطقه ای که راه در آن محل ساخته می شود بیشتر اختیار شود . در این صورت لایه روسازی مانند یک لایه عایق حرارتی عمل کرده و از یخ زدن آب موجود در بستر روسازی جلوگیری خواهد کرد. در برخی موارد ممکن است افزایش ضخامت کل روسازی ( تا حد عمق یخبندان منطقه ) از نقطه نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد . د راین صورت بجای حفاظت کامل روسازی در برابر خطر یخبندان اقدام به حفاظت نیمه کامل آن می شود .
حفاظت نیمه کامل اصطلاحا به طرحی اطلاق می شود که در آن ضخامت روسازی تا حد امکان ، زیاد ولی نه برابر با عمق یخبندان منطقه اختیار شده باشد .
برای حذف اثر خاک نسبتا ریزدانه ، باید قسمتی از خاک بستر که در برابر یخبندان حساس است با مصالح غیرحساس تعویض شود. ضخامت لایه ای که باید برداشته شود از تفاضل ضخامت روسازی از عمق یخبندان منطقه بدست می آید .
برای حذف اثر آب زیر زمینی ، یا باید اقدام به زه کشی عمقی شود و یا باید راه در خاکریز قرار داده شود.معمولا درعمل زه کشی عمقی در طول زیادی از راه قابل اجرا نبوده ودر برخی از موارد تاثیر چندانی نیز در محافظت روسازی در برابر خطر تورم ندارد. قرار دادن راه در خاکریز و بالا اوردن محور راه معمولا یک راه حل مناسب تری د راینگونه موارد است .
برای اندازه گیری عمق یخبندان یک منطقه معمولا یا از لوله حاوی مایع فلورسین و یا از لوله حباب دار استفاده می شود . با این وسایل می توان مستقیما د رمحل عمق یخبندان را اندازه گرفت . در آزمایش لوله فلورسین از خاصیت تغییر رنگ مایع فلورسین دراثر برودت زیر صفر استفاده می شود . در این آزمایش لوله شیشه ای نازکی که پر از مایع فلورسین است در داخل حفره ای که در زمین بوجود آمده است قرار داده شده و سپس بکمک تغییر رنگ قسمتی از طول لوله عمق یخبندان منطقه تعیین می شود .

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی